Snježana Permozer Hajdarović: ‘Sve smo poduzeli da se izbjegne ‘Italija scenarij’


Snježana Permozer Hajdarović

Ideja je da se maksimalno smanji broj dolazaka pacijenata u ordinacije, da se obavljaju samo hitni i neodgodivi pregled te vrše samo hitne pretrage, a u cilju sprječavanja ulaska infekcije u zdravstveni sustav i posljedično veće zaštite zdravlja pacijenata i liječnika.

Zanimalo nas je kako je to funkcioniralo u jednoj od ambulanti obiteljske medicine u Međimurju. Telefonski smo razgovarali s liječnicom obiteljske medicine u Zdravstvenoj ambulanti Kotoriba Snježanom Permozer Hajdarović, dr. med.

– Obzirom da je broj dolazaka ograničen, preporučena je povećana dostupnost telekomunikacije s pacijentima – kaže na početku i dodaje:

– Svojim sam pacijentima ponudila više mogućnosti: kontakt se može uspostaviti telefonom, e-mailom, javljanjem na službenu Facebook stranicu “Dokica”, putem zdravlje.net –a.Te mogućnosti vrijede i inače, ali sad se još više naglašava potreba virtualne komunikacije i potreba prethodne najave eventualnog dolaska na pregled – ističe.

Dodaje kako je najava nužna da se mogu dobiti epidemiološki podaci i tako spriječi ulazak osobe s COVID 19 infekcijom u ambulante. Ukoliko bi se navedeno dogodilo, zdravstveno bi osoblje moralo u samoizolaciju na 14 dana i kroz neko bi vrijeme mogli ostati bez primarne zdravstvene zaštite, a onda bi se posljedično opteretio i bolnički zdravstveni sustav.

– Moram podsjetiti da iako nam je sad najveći problem postojeća epidemija, druge bolesti nisu nestale i mi ‘primarci’ i dalje brinemo za ljude sa kardiovaskularnim , respiratornim, nefrološkim, malignim, gastrointestinalnim, neurološkim, imunološkim i inim bolestima. Zbog lakšeg snalaženja i lakšeg dobivanja informacija, oformljen je i call centar (040/ 372 372) od kojeg se mogu dobiti informacije van radnog vremena nadležnog liječnik – podsjeća sugovornica.

Osvt na tjedan na izmaku?

– Pozitivno sam iznenađena i zahvalna svojim pacijentima jer su od početka ozbiljno shvatili naputke. Jako je malo njih došlo bez najave u ordinaciju. Sve što se moglo, rješavali smo virtualno , dobivala sam nalaze, potvrde, fotografije e-mailom ili putem “Dokice”. Online smo rješavali i lijekove i doznake i zdravstvene probleme koji nisu zahtijevali pregled.

Iskreno, malo sam se pribojavala kako će ovaj način rada prihvatiti moji romski osiguranici znajući da manje prate objave u medijima i vole grupno doći u ambulantu. No i oni su ozbiljno shvatili zamolbe. I moram pohvaliti što su neki od njih samostalno prihvatili obavezu da naručuju lijekove ili traže savjet za starije ili one koji nisu u mogućnosti “virtualno komunicirati’ – njezina je kraća analiza za koju dodaje kako ne voli paniku jer smatra da može samo negativno utjecati, ali je mišljenja da je situacija ozbiljna i da se svi moramo maksimalno potruditi, prilagoditi, donositi razborite odluke da se izbjegne ‘Italija scenarij’.

Izvor: eMedjimurje